Мій досвід




Мій досвід роботи 






Досвід роботи
«Bibliotek@ Голубнівської ЗОШ І-ІІІ ст. –
 територія читання»


     Книга – головний засіб навчання. Платон Воронько писав: «Книга – це мудрий, розважливий, найвірніший наш друг, який повсюдно з нами протягом усього життя»… Духовне відродження українського народу неможливо уявити без впливу книги, бо саме книга є одним із активних чинників виховання: виховання совісті, моралі, загальнолюдських цінностей, формування національної свідомості, любові до рідного краю, рідної мови. Одним з найважливіших пріоритетних напрямків нашої бібліотеки є підтримка та пропаганда книги та читання, як основи інтелектуального та особистісного розвитку людини.
Наша мета: виховання почуття любові до книги та читання, популяризація читання як цікавого інтелектуального дозвілля.
Завдання:
- Розробка та проведення широкої кампанії з просування читання у підлітковому середовищі; активізація читацької та творчої активності підростаючого покоління;
-    Організація та проведення моніторингів з проблемного питання.
-    Створення комфортного середовища  в бібліотеці, що заохочує населення до читання.
-   Пошук та впровадження інноваційних форм та методів роботи по просуванню книги та читання.
-   Популяризація інформації про читання та книгу шляхом використання Інтернет-технологій.
-    Створення власної друкованої продукції.
Цільова аудиторія:
·                Учні та вчителі Голубнівської ЗОШ.
·                Вихованці та працівники дитячого садка.

Сьогодні склалася така думка, що одним із винуватців відлучення дітей від книги та читання є комп’ютер – неперевершений компаньйон в іграх і пошуку цікавої інформації. Але наша бібліотека не звинувачує ІКТ, а навпаки – використовує на користь читанню, адже за допомогою комп’ютерів можна підготувати власний інформаційний продукт: буклети, пам’ятки, рекомендаційні списки, які ми роздаємо нашим читачам під час проведення масових заходів; віртуальні книжкові виставки по творчості письменників та ін..
Завдяки ІКТ для того, щоб популяризувати книгу та читання ми впровадили інноваційні форми роботи:
віртуальна екскурсія «Подорож по 20-ти найкрасивіших бібліотеках світу»,
відео-літературний круїз «Пливемо книжковими морями»,
бібліомандрівка  „Найкращі дитячі письменники”;
флешмоб „Читати – це круто!!!”, під час якого звучали бібліогасла”
Під час літніх канікул були організовані літні галявини для дітей, які пройшли під девізом „На природу і читай!”, акція „Бібліотекар читає дітям”, яка проходила ще й в дитячому садку. Під час цієї акції діти обговорювали, ділилися враженнями, грали в ігри, брали участь у вікторинах. Найактивніших пригощали бібліоцукерками.
         Інновації використані в бібліотеці з метою розкриття книжкового фонду. Так, оформлені виставки-інсталяції „Книжкова вісімка весни”, „Книжковий літературний гурман”.
Проведено також такі заходи:
-  День бібліотеки в дитячому садку;
під час якого були проведені конкурс загадок „Чарівний світ казок для тих, хто відвідує дитсадок”, голосне читання  казок з мобільної бібліотечки „Книжковий рюкзачок” та гра „Веселий м’ячик”.
-    Тиждень дитячого читання;
-    Посвята в читачі „Здобудьмо ключ в книжкове королівство”;
-    Конкурс „Найкращий читач”.
         Масові заходи проходять у ігровій формі та супроводжуються презентаціями, відеофільмами та музичними супроводами.
       Акції  «Подаруй бібліотеці книгу», «Відремонтуй книгу».
Також з учнями 6 та 7 класів був проведений конкурс творчих робіт. Учні поділились своїми думками про те, яку роль та місце в їхньому житті займає книга у своїх розповідях "Мої ви друзі незрадливі"та творах-роздумах "Яку роль у вихованні людини відіграє книжка". А з учнями 2 класу -  Я хочу сказати своє слово”(створення власної казки).
          Для того, щоб вивчити потреби та вподобання читачів було проведено «Моніторинг читацьких запитів»: анкетування учнів 9 класу, анкетування учнів 5 класу, анкетування батьків.
          Для того, щоб прорекламувати себе і свою роботу в наш час є соціальні мережі, без використання яких завоювати прихильність серед школярів і студентів неможливо. Бібліотека створила сторінки Вконтакті та Фейсбуці.  Віртуальні користувачі не встаючи з-за комп’ютера можуть прочитати оголошення про  масові заходи, які будуть проведені у бібліотеці, отримати допомогу у пошуку потрібної інформації, почитати новини про проведені заходи. Через перехресні посилання від наших сторінок до сторінок у соцмережах користувачі можуть віднайти цікаву та корисну інформацію, а саме: «Як українцям повернутися до книжок», «Аудіокниги українською: найкращі ресурси!», «7 причин дарувати книги», «Найкращі дитячі книги» та ін.
Партнери:
- колектив  Голубнівської ЗОШ
- працівники дитячого садка
- волонтери
- працівники сільського клубу
- Іващишин П.І., Косковецька В.М. (приватні підприємці)
Результат:
·        збільшилася кількість читачів;
·       підвищилася читацька активність, піднявся імідж бібліотеки як інформаційно-освітнього та дозвіллєвого центру;
·        залучено до читання дітей з самого раннього віку,
·      у дітей та підлітків сформовано культуру читання;
·        впроваджено інноваційні форми і методи у практику роботи бібліотеки;
·        для популяризації книги та читання створено буклети, рекомендації, пам’ятки.
·        встановлено партнерські стосунки з місцевими підприємцями.
Подальші плани:
Ми і надалі  будемо пропагувати книгу та читання,  шляхом  інноваційних технологій, виготовляти та розповсюджувати рекламну продукцію по даній темі, організовувати PR-акції, спрямовані на підвищення престижу читання.та зі створення і підтримки позитивного іміджу бібліотеки.
Ми плануємо втілити в життя програму "30 з плюсом" . Мета якої: залучити до читання осіб вікової категорії від 30 до 50 років, які рідко читають.
          Читання має бути стратегією усього життя кожної людини. У будь-якій життєвій ситуації людина може знайти опору і допомогу в читанні, книзі, бібліотеці.


    В умовах інформаційної глобалізації ослаблення інтересу до читання - загальносвітова тенденція.  Все більше користувачів відвідують бібліотеку для отримання лише  комп’ютерних послуг. Зростання числа «нечитачів», втрата інтересу до книги та читання, зниження загального рівня освіти, культури негативно впливає на розвиток особистості.
            Останнім часом прослідковується зниження рівня читаності населення і, як наслідок, часткова або повна втрата навичок читання, низький рівень сприйняття прочитаного, які призводять до низки негативних соціальних і економічних  наслідків. Саме ці фактори і мотивували публічно-шкільну бібліотеку-філію с.Голубне на участь у Конкурсі на отримання міні-грантів бібліотечних ініціатив, який спрямований на реалізацію соціально важливих проектів бібліотекарів публічних бібліотек Рівненщини – членів ГО «РОВ УБА», який оголосила громадська організація «Рівненське обласне відділення Української бібліотечної асоціації», в якому отримала перемогу і мала змогу на створення та реалізацію проекту «BiblioЧитаймер – час читати!» в рамках якого було передбачено проведення циклу заходів, які  допомогли залучити до  бібліотеки нових читачів, підвищити увагу громадськості до книги, читання та бібліотеки як центру читацьких інтересів.




Проект
 «BiblioЧитаймер – час читати книги»
(описовий звіт)



1. Назва проекту, назва організації, що реалізує проект.
Проект «BiblioЧитаймер – час читати!»,  публічно-шкільна бібліотека с.Голубне КЗ «Березнівська ЦСПШБ»

2. Які ще організації брали участь у реалізації проекту.
Голубнівська ЗОШ І-ІІІ ст., Голубнівський ДНЗ, сільський клуб

3. На розв`язання якої конкретної проблеми спрямовано проект та цільові групи проекту.
Популяризація та підвищення інтересу до книги, розвиток читацької активності, привернення уваги суспільства до проблеми   читання.

4. Стан реалізації проекту (перелік заходів, що було здійснено впродовж терміну реалізації проекту, у хронологічному порядку).

1. PR-акцію "ВідЧИТАЙся по повній!" 
2. Літературні лавочки на галявині веселих витівок «Настрій на УРА!»
3. Створено читацький салон «Територія радісного і вільного читання» та дитячий куточок «Країна дитячих мрій»
4. Хіт-парад нових книг «Український BEST»
5. Бібліотечні посиденьки на зеленій траві «Влітку казку читаємо», які відбулися на свіжому повітрі в «ЕКО-БІБЛІОТЕЦІ» с. Голубне. Під час заходу діти взяли участь в інтелектуально-розважальному конкурсі «Скринька казок» та в голосних читаннях «Моя улюблена казка». 
6. Створення відео-ролика «Книга відкриває світ»

7. Бібліодесант до дитячого садка з «Ранцем-читанцем»
8. Велопробіг «Рекламний книгогід»
9. Молодіжна BIBLIOтусовка «Відчуй радість читання»
10. Конкурси на кращий слоган про читання або кращий суперкадр «Book-слоган», «Book-фотографія» 
11. Бібліо-релакс в читацькому салоні «Територія радісного і вільного читання»
12. Бібліопосиденьки на «Казковому диванчику»
13. Нагородження найактивніших учасників проекту.

5. Оцінка короткострокових та довгострокових результатів проекту:
Якісні індикатори (ефективність)
-          Чи досягнуто поставлену мету (яку, коротко опишіть)
Серед дітей та молоді сформувалося позитивне ставлення та підвищився інтерес до книги й читання, зросла читацька активність,  піднявся імідж бібліотеки, як інформаційно-освітнього та дозвіллєвого центру.

-          Чи планується продовження діяльності/участі
-          Так, після закінчення проекту бібліотека  буде продовжувати популяризувати книгу та читання шляхом впровадження інноваційних форм роботи, а саме будуть проведені: віртуальні екскурсії, відео-літературні круїзи, бібліомандрівки, флешбуки, квести, бібліопікніки. Щоб привернути увагу читачів до бібліотеки будуть оформлені виставки-інсталяції, підготовлені постери.
-          Авторська оцінка короткострокової та довгострокової ефективності
-          Завдяки проекту  бібліотека села Голубне  стала не лише місцем для пошуку інформації і читання книг, але й майданчиком для різноманітних культурно-мистецьких заходів, підвищився престиж книги та зміцніла важливість читання у повсякденному житті мешканців села.

-         Проблеми, з якими зіткнулися під час реалізації проекту (що не вдалося здійснити, причини цього)
Заплановано велику кількість заходів на підготовку та проведення яких потрібно багато часу.

-    Яким чином результати реалізації проекту можуть бути поширені та застосовані на практиці у майбутньому
Поширення досвіду реалізації проекту здійснюється через веб-сторінку Березнівської ЦСПШБ, на каналі YouTube та в соцмережах. Досвід бібліотеки буде представлений на районному семінарі бібліотечних працівників.

Кількісні індикатори
-        Кількість учасників проекту/залучених осіб
45 осіб
-       Кількість зацікавленої аудиторії на публічних подіях, якщо такі відбувалися (склад публіки: вік, соціальне становище, освіта, тощо)
За період реалізації проекту масові заходи відвідали більше 280 осіб віком від 3 до 55 років – це діти, молодь та доросле населення, серед яких були дошкільнята, учні, студенти, вчителі, представники місцевої влади та ін.
-        Географія проекту: місто, район на які поширювалась дія проекту.
Село Голубне, Березнівський район.

6. Опишіть яким чином реалізація проекту сприяла зростанню іміджу Вашої організації, підсиленню можливостей обміну, комунікації та співробітництву з іншими організаціями (будь ласка, прокоментуйте це спираючись на мету Вашого проекту).

Завдяки проекту  бібліотека села Голубне  переформатувала свій інтер’єр і стала місцем, до якого хочеться  приходити  і у якому  приємно лишатися. В рамках проекту  організовано середовище для дітей, де оформлено дитячий куточок «Країна дитячих мрій» та читацький салон «Територія радісного і вільного читання», які укомплектовані літературою та настільними іграми, придбаними за кошти проекту і стали улюбленим місцем відпочинку та фото зоною для наших користувачів.
         Наша участь у  проекті «BiblioЧитаймер – час читати!»  сприяла підвищенню престижу бібліотеки,  її соціального статусу і значення в житті громади, розвинулися   партнерські стосунки, які ми підтримуватимемо і надалі з працівниками Березнівської ЦСПШБ, приватними підприємцями, волонтерами, працівниками всіх установ, які знаходяться на території нашого села і були не тільки активними учасниками проекту, а й всіляко допомагали у його реалізації.

Мороз Тетяна Адамівна                                 



Досвід роботи (проект) (більш детально дивись в розділі "Конкурси. Проекти"  
 






 Мій досвід, опублікований в збірнику "Мапа бібліотечного досвіду. Проекти бібліотек Рівненщини за 2018 рік" (с. 24)

Мапа бібліотечного досвіду

2 коментарі: